Avís sobre la utilització de cookies.

Aquest lloc utilitza cookies pròpies i de tercers. Si continues navegant, considerem que n'acceptes la utilització. Més informació.
Tancar

Advertiment sobre la utilització de galetes (cookies)

El lloc web de Xarxac17 utilitza galetes o cookies. Les cookies són petits fitxers que el navegador guarda al disc dur de l'usuari. No són perjudicials per l'ordinador i serveixen per permetre una navegació més fluïda i personalitzada. Les cookies mai guarden informació personal que identifiqui l'usuari.

També utilitzem cookies analítiques per fer un seguiment de les visites del lloc web.

En concret, el lloc web de Xarxac17 utilitza les següents cookies:

Origen de la cookie

Nom

Finalitat

Més informació

Joomla

(pot variar el nom)

Cookie tècnica, necessària pel funcionament del lloc web. Permet oferir els serveis que espera l'usuari, com la navegació o l'accés a àrees segures.

 

Google Analytics

_ga

Recopilen informació anònima sobre la navegació dels usuaris per tal de conèixer l'origen de les visites i altres dades estadístiques similars.

Centre de privacitat de Google

Si necessiteu més informació sobre el funcionament de les cookies, podeu visitar www.allaboutcookies.org o www.aboutcookies.org.

Com eliminar o bloquejar les cookies

Els navegadors permeten eliminar i/o bloquejar les cookies que instal·la el lloc web. Des de Xarxac17 recomanem no fer-ho, per tal que l'usuari pugui experimentar la millor navegació possible.

La gestió de les cookies és lleugerament diferent per cada navegador. Aquí teniu la informació de com fer-ho pels navegadors més utilitzats actualment:

Les cookies de les xarxes socials

Al visitar els perfils de Xarxac17 de les xarxes socials, s'instal·len cookies de tercers a tots els visitants, encara que no siguin usuaris registrats de les diferents plataformes.

 

Xarxac17 a Google+ i Google Maps. Cookies: test_cookie, NID, OTZ, PREF. Més informació a la Pàgina de Cookies de Google.

 

Alguns dels elements prioritaris d'actuació en aspectes relacionats amb la mobilitat de persones i transport de mercaderies per ferrocarril són:

 

  • Assolir el desdoblament parcial en tres trams de la línia de ferrocarril R-3 plantejat pel Conseller de Territori i Sostenibilitat. 

El Ministeri de Foment està elaborant els primers estudis per poder procedir a la DIA -  declaració d’impacte ambiental - del projecte de desdoblament parcial de la R3 (un tram al Vallès i un altre tram a Osona). D’aquesta manera es pot procedir durant el 2015 a la redacció del projecte constructiu i tenir-ho tot a punt per tal de poder  dotar una partida d’inversions en el pressupost general de l’estat de  2016, i així poder iniciar les obres aquest any.

 

  • Reclamar la redacció del projecte de desdoblament de la R-3 de Montcada a Ripoll

Atès el temps transcorregut en relació a l’únic projecte de desdoblament de la R3 fins ara existent, es constata que la DIA ha caducat pel que caldrà iniciar-ho tot de nou en el seu moment . Ara però cal dipositar tota la confiança en la proposta de desdoblament parcial del punt anterior.  Notícia relacionada: El govern veu difícil...(El 9Nou, 8.12.2014)

 

  • Impulsar la millora de la freqüència del ferrocarril entre Vic i Ripoll

A partir de l'estudi fet per l'AMTU, que proposa petites actuacions que possibiliten creuament de combois. S'ha elaborat el document de proposta "Increments de freqüència en el tram Vic-Ripoll de la línia de ferrocarril R3" que podeu consultar a l'apartat Documents. S'acorda treballar sobre aquest document per estudiar el temps d'espera den les estacions per poder millorar més la freqüència. Properament es presentarà el treball definitiu. Per portar a terme aquest projecte, caldria una inversió moderada.

 

  • Estudiar les alternatives per promoure el transport de mercaderies per ferrocarril

Es constata la dificultat d'obtenir massa crítica suficient per reclamar una millora en el transport de mercaderies per ferrocarril. En aquests moments es disposa d'un servei de tren de mercaderies que enllaça Tarragona i Vic. Només pot impulsar-se en el camp del gran tonatge atès que en la distribució petita i mitjana la competitivitat del transport en camió és indiscutible, per preu, flexibilitat i disponibilitat.